onsdag 13 augusti 2014

Klädparty

Ikväll jag har med Elin på klädparty, Me&I närmare bestämt. Åh visst har dom fina kläder som är mjuka och sköna och som man mer än gärna skulle köpa om dom inte vore så dyra. Hittade några plagg som skulle passa både åt mig och åt C samt åt bebisen. Men för två tröjor och ett par byxor skulle priset blivit runt 120€ vilket är aningen väldigt dyrt enligt mig. Så jag köpte inget den här gången. Måste ju tänka på också att min mammaledighet börjar snart och man borde väl spara alla pengar man har då?
Jag behövde inte heller känna mig ensam med att sitta med en stor mage på partyt eftersom det nog var åtminstone 3 andra som satt med en bebismage där. Bara att konstatera att det är ett riktigt babyboom år i år. 
C fick ha en pappakväll idag och det hade gått riktigt bra förutom att han fick tvätta ett par kalsonger (hoppas jag att han gjorde iaf?). Jag som nästan men bara nästan hade börjat tänka att vi kanske kan börja förklara honom som torr nu men vi väntar nog med det en vecka till trots att det var första olyckan på en vecka.
I morgon borde vi väl försöka oss på att städa. Om inte ryggen bråkar alltför mycket. Idag tog vi oss ann garaget lite. Eftersom vi inte har nån bil i garaget på sommaren så har det en tendens att bli fullt eftersom allt bara blir inkastat i det. Så idag plockade jag och C upp lite skräp och försökte få lite bättre ordning där innan pappa kom hem från jobbet. Det gick väl sådär. Tror nog vi lämnar garagestädandet åt pappa.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar