söndag 24 augusti 2014

Energin

Efter inlägget jag skrev igår så var jag vaken kanske 20 minuter för att sen gå och lägga mig i sängen. Surfade lite på telefonen och sen var det natt för min del. Tur var väl det eftersom C tyckte att han skulle vakna där runt 2 och vara vaken till typ halv 5. I don´t get it. Två nätter har varit bättre och nu en dålig igen. Hoppas att det inte fortsätter i samma stil jag tar gärna och sover så mycket som möjligt nu på slutet så jag orkar föda barn sen.
Nå eftersom han var vaken några timmar så fick jag (vi) sovmorgon till ca halv 10. Så jag kände mig riktigt utvilad idag trots att jag var vaken under stort sett hela tiden C var vaken i natt. Så idag har jag faktiskt orkat göra saker utan att känna att jag måste sätta mig ner och vila efter 10 minuter igen.
Två maskiner har blivit tvättade och upphängda. Med det fick jag tvättat fleecehalaren till bebin, babynestet, spjälsängsskyddet och lite bebiskläder och såklart våra egna. Så nu kan jag fixa babynestet så det går att använda igen och bara min kära mor får sytt ihop tyget till bebiskorgen igen så får jag bädda åt bebisen.
Spjälsängen har jag dammat madrassen till och bäddat med ett rent lakan samt satt ett sängöverkast i den för att undvika att få en massa katthår dit ifall någon av katterna skulle få för sig att ta en tupplur där. När den stod i C's rum så brukade Gizmo sova i den men nu när vi flyttade den till ett annat rum så slutade han och började sova i en stol i stället. Hugo sover helst på golvet, i soffan, i vår säng eller i sin stol i källaren så jag hoppas att när bebisen kommer så lämnar dom hennes säng i fred också och inte får för sig att börja sova där igen.
Nå jag har även krattat runt lite grus eftersom C tyckte vi skulle göra det och dragit upp några stora tuvor med ogräs från vår grusplan/parkering.
Fick order om att ta kort av C's käraste ägodel (eller en av dom) nämligen hans verktygslåda. Så här får ni den och en bild av mörka moln som kom med en skvätt regn ikväll.
Den här veckan har vi inget inplanerat. Måste och handla som vanligt och så blir det väl x-antal besök till mommo och moffas. Mer än så är inte planerat. Hoppas denna vecka går fort för nästa måndag är det Första September! Det betyder att vi (förhoppningsvis) inom en månad har en bebis <3 Jag längtar så efter att få se henne! Kom ut, kom ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar