fredag 15 augusti 2014

Den underbara fredagen..

Fick en "fin" start på dagen genom att sonen meddelade att blöjan läckt i sängen. Bara att stiga upp och dra bort lakanet. Fortsatte vidare mot wc för att tvätta upp gossen och konstatera att katten spytt på golvet rakt utanför vårt sovrum. Tack för det.. Medan jag torkade spyor och sonen satt på pottan och råkade kissa vid sidan så fick jag fortsätta med att torka i wc:n efter att jag var klar med spyorna. Efter att allt var upptorkat och sonen var tvättad och påklädd så gick vi ner till köket för att fixa lite frukost och konstatera att kattfan spytt upp all mat från gårkvällen under köksbordet! Då kan ni ju föreställa er hur jag (stor som ett hus) kryper där mellan stolarna för att komma åt spyorna under köksbordet. I natt får katten vara ute!

Kanske skulle det ha varit bättre ifall jag skulle fått sova i natt men av någon anledning vaknade jag hela tiden och det tar sin tid att somna om och hitta en bekväm ställning. Vet inte hur många gånger jag vände på mig igår och aldrig hittade jag en bekväm ställning.

Nå för att göra dagen lite bättre fick vi blåbär av min farmor så nu får jag nog fixat några blåbärspajer i vinter. Skulle ha gjort en redan ikväll men jag glömde ju såklart att köpa vaniljsås vilket är ett måste om man ska ha blåbärspaj så jag får köpa när vi åker och handlar i stället.
Åkte till stan på e.m med C och mommo/mamma för att leta efter nya skor åt C. Hade inget minne av att dom gamla skulle ha varit så nötta så han får nog bara ha dom här hemma och när vi far till mommo och moffas. Nya skor fick han och jag till min stora förtjusning hade dom billig lax vid Prisma så i helgen ska jag sätta den i ugnen och sen ska jag njuta! Finns nog inget så gott som lax! Fast det förstår inte maken sig på och C vill bara ha vissa gånger så jag lär nog få äta den själv ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar