lördag 23 augusti 2014

När huvudet är dumt.

Man borde ju förstå att gå och sova i tid för att inte vara trött nästa dag speciellt om man inte är så bra på att somna om. Men det gjorde jag ju inte igår. Och C som sov hela natten (för andra natten i rad hallelujah!) vaknade 6:15 och jag visste att det inte var någon vits att ens försöka få honom att somna om. Han kom iaf i vår säng och satt och såg på alfons och bamse i min telefon till nångån efter 7 när vi bestämde oss för att stiga upp. Men jag hade ju gärna sovit lite längre eller lyckats passa in en tupplur under dagen men inget av det har gått. Vi hade ju tänkt åka till kokkola för att kolla var sjukhuset var och spana lite i några affärer. När klockan var 9 hade vi båda hunnit duscha och strax efter skickade svågern och undrade ifall inte maken kunde komma och hjälpa plocka ner en byggställning.
Det tog lite längre än vi tänkt och innan vi skulle ha kommit iväg och fört C till fammos och faffas skulle klockan varit för mycket så det skulle ha blivit för stressigt. Men jag var ju inställd på lite shopping så jag lämnade gubben och sonen hemma och raggade upp min kära mor i stället och åkte på lite shopping till kokkola iaf.
En tunn stickad tröja, en topp och en tunika/ klänning kom med mig hem så nu har jag tänkt jag ska klara mig dom sista veckorna också när jag har något som går över magen igen. Det börjar bli bristvara på den punkten eftersom magen är lika stor nu som den var sista veckan med C.
Men efter en intensiv dag så känns det i kropp och knopp så sängen är nog inte långt borta trots att klockan bara är 21:10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar