onsdag 29 oktober 2014

Ny säng

Idag var vi hemma hela dagen och fick lite saker gjort. Vi vaknade aningen sent trots att natten inte ändå var såå dålig. Visst var vi alla vakna där runt kl 4 när pappa steg upp för att ställa sig för jobb men somnade om relativt fort igen, iaf två av oss.
Min far kom äntligen med en till säng åt oss som jag släpade upp för trappan efter att den lilla åkt ut i vagnen för att sova. Skruvade fast benen och bäddade så gott det gick med en som hela tiden skulle vara i sängen med sin kudde och täcke. Ordnade upp lite i köket och sen bakade vi en kladdkaka innan pappa kom hem från jobbet igen.
Kladdkakan blev inte alls som jag tänkt, som vanligt. Jag har dom alltid antingen för länge i ugnen eller för kort. Den här gången blev det för kort och man kan nästan äta den med sked ur formen. Tror jag ska skippa det här med att försöka göra kladdkaka.
I natt får männen i huset sova i eget rum medan vi tjejer sover i ett annat så får vi se vem av oss som har sonen med sig när denne vaknar.
I morgon har jag tänkt vi ska ta oss till stan för att fixa en förlovningspresent, lämna in papper för att försäkra vår lilla fröken och kolla på en ny tvättmaskin. Om jag klarar av att göra allt detta med båda barnen själv så kommer jag känna mig som värsta stålmamman ;) eller så fegar jag ur och dumpar en eller båda hos mina föräldrar eller dra med mig min kära mor för att ha ett par extra ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar