onsdag 26 november 2014

Bonde söker fru

Jag kollar inte varje år på det eftersom jag tycker att det är väldigt tråkiga personer med vissa år. I år har jag dock kollat och tycker det är löjligt roligt att se folk hitta kärleken. Man börja ju tänka själv hur det var när man träffade sin man för första gången och hur nervös man alltid var dom första gångerna man skulle träffas. Jag minns några få saker från första gången jag ynka 16 år och man fick "snällt" be mamma eller pappa att köra en till "frians".
Jag tycker att det är extra roligt varje gång jag ser att någon jag känner eller speciellt nån av mina närmare vänner har hittat en kille/tjej åt sig. Jag tycker alla är värda någon att älska!
Ännu bättre är det ifall någon av mina vänner eller överlag folk jag känner har förlovat sig, gift sig eller ska få en liten bebis. Alla dom sakerna är ju så stora händelser i ens liv och såklart vill man dela den glädjen med andra i sin omgivning.
Just nu känner jag flera som har eller ska få en liten bebis. Några som har förlovat sig och några som gift sig.
Ja men det var ju Bonde söker fru som det hela skulle handla om.
Det har varit lite delade åsikter om hur killarna alltså som yngre inte "gubben", har haft lite dålig stil. Det kan jag väl hålla med om att vissa av dom kanske varit lite frikostiga med pussar hit och dit men vad förväntar man sig av tv? Det blir ju bestämt mycket av tv-teamet om hur dom ska göra osv. Skulle nog inte själv vilja bli filmad hela tiden av någon och "slåss" med några andra tjejer. Ska bli intressant att se dom sista avsnitten om hur det går för bönderna.

1 kommentar: