fredag 7 november 2014

Ont så ont!

Idag var jag uppe med tuppen redan klockan 7 var jag vaken. Skulle dock gärna sovit mycket längre men för att hinna mata och ställa mig själv innan vi skulle iväg till Vasa var det bara att maka sig upp. Runt halv 9 åkte vi iväg efter att jag med lite möda fått in vagnen i min mammas bil. Skorplådor och barnvagnar går inte riktigt hand i hand, men det går!
Började vid minimani och åt pizza för att sedan åka mot döden, typ. Jag hatar tandläkare mer än att föda barn. Jag skulle hellre åkt till förlossningen än till tandläkaren, dom var ju ändå i samma byggnad.
Nå så var det dags att sätta sig i den hemska stolen och gurgla nått som smakade skitäckligt. Tandläkaren inledde med lite prat och sen 4 (fyra!) bedövningssprutor på olika ställen. Sen väntade vi lite och så började han slipa bort för att få mer plats för att kunna dra ut tanden.
Aj! Så in mer bedövning efter som det tydligen inte räckte att peta runt med den äckliga sprutan fyra gånger på diverse ställen. Så efter lite mer borrande och lite petande och mer borrande så var äntligen tanden ute och jag fick 1-2 stygn (har ingen aning faktiskt) och en toppa i munnen och sen var det hej då.
Matade lilla fröken lite innan vi antog oss uppdraget att hitta nya skor åt maken. Utan resultat. Gick i rask fart genom två sportaffärer och h&m för att se ifall min klänning till dopet fanns att finna där men icke. Får antingen åka till Kokkola och se om den finns där eller beställa den på nätet.
Åkte till en annan sportaffär, gigantti efter en telefonladdare åt maken och sen till citymarket. Med andra ord hann vi inte egentligen med någon shopping trots att vi åkte tidigt i morse och inte var hemma förrän strax efter kl 16.

Ikväll har jag haft tandvärk från h*lvetet och fick med mycket möda och väldigt mycket besvär i mig en yoghurt. När jag äntligen fått i mig den på andra försöket så blir tandvärken ännu värre för att jag öppnat munnen för mycket.. Har inget minne av att det gjorde såhär ont förra gången och då drog jag ut två stycken.
Är även bitter över att jag inte köpte vinterskorna jag hittade i den sista sportaffären vi var i. Dom var så snygga och sköna på foten men fanns tyvärr bara i för små storlekar eller en storlek för stor. Jag skulle ha kunnat köpa dom i den storleken men dom kändes nog lite väl stora och skulle säkert bli ännu större när jag töjt ut dom med stickasockor. Fattar inte varför det inte finns storlekar dom gången jag faktiskt hittar skor som jag gillar.
Nu tänker jag inte öppna munnen på resten av kvällen som jag ska fördriva med att kolla idol och söka vinterskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar