onsdag 19 november 2014

Klipp Klipp

Det är lite till och från med bloggandet för det finns helt enkelt inte tid varje kväll till att blogga eller så vet jag inte vad jag ska blogga om så då lämnar det lite åt sidan.
Idag har jag klippt både maken och sonen. Efter många om och men fick vi övertalat sonen till att jag skulle få klippa med maskinen i stället för saxen som jag gjort hittills. Hans hår har blivit så långt och han sitter inte stilla tillräckligt länge för att jag ska få det klippt ordentligt med saxen utan det blir lite här och där en toppa och ser se ut därefter också. Oftast ser det ut som den gamla hederliga pottfrisyren. Men inte den här gången.
Han blev plötsligt mycket äldre och hans hår är så mjukt och ljust så det är nästan vitt. Innan jag klippte honom såg det mycket mörkare ut och jag trodde han var påväg att få samma mörka hårfärg som sin far men jag har ändrat min åsikt nu. Det blev riktigt bra och när han väl märkte att det inte gjorde ont att klippa med maskinen så gick det riktigt bra.
Maken skulle som vanligt ha helt rakat. Men sonen fick lämna med 12mm på huvudet för någon större "mall" hade jag inte.
Nu är ifall männen i huset nyklippta till dopet bara mamma kvar då. Måste verkligen ringa och boka tid i morgon annars kommer det inte bli av innan dopet. I helgen ska det köpas nya jeans åt sonen, klänning och dottern och lite andra småsaker som behövs till dopet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar