lördag 22 november 2014

Tomten ser dig!

Tja, jag är inte bättre än nån förälder och har som många andra nu börjat ta till när sonen inte hör på vad jag säger " var snäll nu annars får du inga julklappar! Tomten smyger nog runt och ser om du är snäll eller inte."
Nu går det dessutom lite bättre att säga det eftersom vi idag så både en ren (livslevande mitt i kokkola !) och tomten. (dom var dock inte på samma ställe men det är väl inte så viktigt?).
Nå efter nästan 5 timmar med shopping så fick jag skaffat kläder åt båda barnen till nästa helgs dop och till julafton. Måste kolla om sonen går i sin skjorta ännu annars måste jag köpa en ny sådan innan helgen. Jag fick en kavaj, en tröja och två toppar åt mig (wohoo!) och en födelsedagspresent åt makens fadderbarn fick jag också.
Maken fick en tröja och så skulle han ha fått skor men eftersom dom tycker att det verkar vara vinter utomhus så har ju alla "vanliga" skor blivit utbytta till vinterskor av alla former så det får jag lösa på ett annat sätt.
I morgon har jag inte bestämt om vi ska gå och äta soppa till skolan som älgjägarna bjuder på eller inte. Fröken sover oftast den tiden så det skulle bara vara sonen att hålla koll på. Ett stort plus är väl att jag skulle slippa att laga mat åt oss på dan iaf. Maken kommer väl hem nångång i morgon också men jag gissar det är på eftermiddagen eftersom dom troligen skulle ut i kväll.
Nu ska jag känna mig lite gammal och titta på Så mycket bättre innan det blir dags att söka sig i säng.
Tycker faktiskt att gubben som hade renen kunde ha skippat tobaken och satt på sig en tomteluva eller hela dräkten i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar