söndag 2 november 2014

En månad

Så har en hel månad gått sedan jag låg på bb och födde den finaste lilla flickan <3 Fattar inte att det redan gått en månad sen hon kom till världen.
Nå vi firade genom att äta risgrynsgröt hos min fammo och direkt efter det ( nästan) så åkte jag och lilla fröken på förlovningskalas i några timmar. Riktigt roligt och trevligt att få känna sig lite social med sånna man pratar om andra saker än bebisar, förlossningar osv. Lite annat kan man behöva prata om ibland också. Och få snygga till sig lite för andra men kanske mest för mig själv.
Konstaterade väldigt snabbt idag att jag nog får ta och köpa en kavaj åt mig. Hittills har jag klarat mig utan en men nu har jag nog nått den åldern också när en sådan borde införskaffas.
Allt till dopet är väl nästan fixat. Präst och lokal är bokad och faddrarna är även dom fixade så nu är det bara att börja baka och leta kläder till alla så vi slipper göra det några dagar innan.
Klänning har jag hittat (tror jag) ska kolla om den finns i affär på fredag och så var det ju kavajen. En sån borde jag också spana efter på fredag.

Nåja. I morgon är det ny vecka och vi ska inleda med att handla mat. Jag själv med båda barnen. Det blir intressant. Sen skulle jag ju gärna börja ta några små promenader för att få ut lite energi ur den energiska sonen men vädret verkar inte tycka samma sak utan tycker att det ska regna mest hela tiden. Suck, kan det inte komma lite snö i stället då så jag kan dra pulkan iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar