torsdag 6 november 2014

Shopping

I morgon är det ju tänkt att jag ska shoppa lite åt mig själv men även åt resten av familjen. Barnen behöver egentligen inte kläder för tillfället men dom växer ju båda så det knakar och jag gillar att ha några klädesplagg undansatta att plocka fram när man plötsligt märker en dag att byxorna blivit för korta eller att tröjan är alldeles för liten. Ett par nya jeans åt sonen till dopet och nått fint åt Melissa till dopet kanske jag hittar. För nya kläder till dopet behöver nästan alla.
Maken har en önskan om nya skor. Dock är det inte det lättaste att köpa nya skor åt honom eftersom han har väldigt breda fötter och bara gillar vissa märken som passar hans fötter. Men jag har köpt skor åt honom tidigare utan att han ens visste om det eftersom han var på resa och fick dom som en överraskning. Den gången fick min mamma prova dom med stickasockor på, funkade fint tror vi kör på samma stil i morgon ;)
En klänning till dopet är jag ute efter och en kavaj. En hel del annat skulle jag också behöva men dom två sakerna ligger högst på listan just nu.

Men jag gissar att det blir som det brukar bli. Jag hittar allt åt alla andra och absolut inget åt mig själv. Undrar varför det alltid blir så? Jag skulle kunna kasta hälften av alla kläder i min garderob för att dom är urtvättade eller inte passar längre men då borde man ju köpa nytt vilket jag inte har råd med. Man blir ju inte rik av att vara hemma på mammaledigt med två barn och huslån. Som tur får jag skatteåterbäring i år så då kanske man kan unna sig lite nya kläder iaf. När kroppen återfått sin form vill säga men det är också på gång och idag konstaterade jag att jag ligger på -10kg från sista rådgivningsbesöket. Fem veckor efter förlossningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar