fredag 11 april 2014

3,5 timmar

Typ det fick jag sova i natt. Jag var trött men det var tydligen inte alla i familjen utan det skulle sjungas och läggas täcke på hit och dit och drickas vatten. Inga mardrömmar, inte ont nånstans. Nej C tyckte tydligen bara att vi skulle hålla mamma vaken från klockan 01:30 (ca) för att även väcka pappa mellan varven med lite hopp, sparkar, viftande och allt vad han höll på med. Lagom tills jag gav upp och steg upp runt klockan 4 så försökte pappa en stund men inget lyckligt slut för hans del heller. När vi stigit upp blev han tydligen nöjd över att ha hela sängen för sig själv och somnade ca 15 min senare.
Behöver jag säga att jag varit som en död fisk i jobbet idag? Så efter att detta inlägg är skrivet kommer jag ta natten.
Idag fick jag en första släng av illamående i jobbet. Om det berodde på den dåliga luften där jag stod, alltför lite sömn när jag normalt sover mellan 8-9 timmar eller om det var lukten av fettet vi kokar grisarna i (dom två minuter jag stod med näsan över själva "pannan") som gjorde att jag fick ta och lägga mig på soffan i kafferummet och med ett glas kallt vatten, vet jag inte. Det får jag kolla en annan dag när jag sovit bättre så jag vet ifall jag bör undvika att koka grisarna och hålla mig till själva sockrandet.
Nej nu blir det nog natt för min del. Om vi ska orka till stan i morgon och på kalas på kvällen så behöver jag all sömn jag kan få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar