onsdag 2 april 2014

Äntligen på rätt sida av strecket!

Två år i rad har jag fått betala mera skatt vid varje skatteåterbäring. Som tur inte lika mycket båda gångerna men ändå kändes det surt att få betala när man går flera månader och väntar på brevet hem för att se ifall man får några pengar eller inte. Nå i år kom det, liksom förra året, två brev. Det första kom för nån vecka sen med fastighetsskatten. (kollade inte att det stod fastighetsskatt) på lappen när jag öppnade men bannades väldans mycket över att jag fick betala i år igen, tills jag såg att det var fastighetsskatten det var frågan om och inte skatteåterbäringen.
Idag kom det efterlängtade brevet. Och äntligen har jag hamnat på rätt sida av strecket igen och får en fin summa pengar tillbaka. Känns bra eftersom jag då förhoppningsvis när pengarna anländer, har gått ner några graviditetskilon och kan köpa ett par nya joggingskor/promenadskor för att komma igång med träningen igen.
Men som alltid när man får en fin summa pengar så brukar det alltid komma något som behöver fixas och POFF så är alla pengar borta fortare än dom kom in. Nå vi väntar och ser och hoppas på att turen för engångsskull skulle var på min/ vår sida och jag får behålla pengarna för att spara och köpa något jag /vi verkligen behöver och vill ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar