söndag 20 april 2014

Mjöd och foglossning

Igår försökte jag mig på att göra mjöd för första gången. Google som alltid (oftast) hjälper med saker man inte kan från förr var även denna gång till stor hjälp. Om det sen blir till något får vi vänta och se. Kan hända att jag var/är lite sent ute men det är ju ändå 1½ vecka kvar till första maj så jag tror nog mjöden är klar tills dess. Fem flaskor fick vi vilket jag tror räcker bra för min första gång. Inte så stort spill ifall det inte blev bra men helt ok mängd ifall det smakar gott. Det går ju alltid att göra det igen.

Det har börjat knaka i fogarna den senaste veckan. Har nog känt av det efter jobbet redan 2-3 veckor men då bara lite från och till, nu är det nästan mer eller mindre hela tiden. Efter att ha gått en promenad med mommo och Cevin idag och sedan kastat in lite ved så känns det i ryggen ikväll. Eller fogarna. På tisdag har jag nästa besök till rådgivningen så då ska jag se ifall dom har något bälte att låna. Hade lånat förra gången men då hjälpte det inte speciellt mycket.
Vet att jag borde börja tänka på hur och vad jag lyfter och även på att kanske börja byta arbetsuppgifter men det är lättare sagt än gjort. Får se hur det utvecklar sig.
Sista lediga dagen i morgon sen är det back to work som gäller. Nya tider för min del och även för Cevins men som tur har pappa kväll nästa vecka så han får börja vanlig tid nästa vecka än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar