tisdag 15 april 2014

lite ändringar

På tisdag ( eller egentligen redan på torsdag) så inleder jag min "sommartid" på jobbet. Det innebär att jag får börja 3 timmar tidigare men slutar bara 2 timmar tidigare men ändå, vem slutar inte hellre kl 14 än kl 16? Så var det även ifjol och året innan jag hade mammaledigt. Tycker det känns lite som att ha semester när man kommer hem så tidigt och faktiskt hinner göra något annat än laga mat, kanske ta en promenad eller handla mat eller städa. Och sen ska helt plötsligt Cevin i säng och dit har den kvällen försvunnit. Nej att sluta klockan 14 är så mycket bättre än att sluta kl 16.

Ifall någon missade det så snöade det i morse. Kanske börjar det vara det sista för den här vintern nu?
Nya stövlar fick jag köpa åt Cevin idag, igen. Dom gamla var väl använda ca 1 månad men har spruckit sönder på 3 ställen på skaftet redan. Så mycket för att köpa ett lite bättre märke på stövlarna. Dom nya var dom billigaste jag hittade för, let´s face it. Antingen har han växt ur dom till hösten eller så har han nött hål på dom också så.
I morgon har vår dagmamma ledigt så vi har reserv dagis i morgon och på torsdag är det mommodagis som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar