fredag 25 april 2014

Gravid lista

Hittade en lista på en annan blogg ( Taikuri)
Som jag tänkte fylla i för skojs skull.


Halsbränna: Nope inte än.
Ryggbesvär: Jo mest hela tiden.
Bäckenbesvär: Ja är nog kombinerat med ryggproblemen.
Muskel och vadkramp: Nej
Åderbrock: Nja inte är men visst ser man ådrorna lite bättre efter hela dagen i jobbet.
Nästäppa: Lite på natten.
Urinvägsinfektion: Nej.
Känsligt tandkött: Ja, lite känsligare än vanligt är det nog.
Bättre hy och hår: Nope. Håret är värsta rishögen, borde verkligen besöka en frissa! Hyn är nog sämnre denna gång jämfört med förra tycker jag.
Illamående: Nej, eller jo en gång typ 5-10 min pga lite sömn, hög värme och stark lukt av varm olja/fett.
Viktökning: Jo, vet inte exakt hur mycket men mindre än förra gången iaf.
Trötthet: JA! Herregud så trött jag varit och är.
Upp och ner i humöret: Ja alltså dethär med att hålla humöret i styr är väldans svårt den här gången. Vissa dagar hur bra som helst andra dagar skulle jag kunna kasta runt iväg allt och alla som kommer i min väg.
Strimmor på magen: Inga nya ännu. Dock har jag ju min zebra mage sedan tidigare så tycker det räcker.
Putande navel: Ja den har nog putat någon vecka redan. Förra gången gick det nog betydligt längre innan den pluppade ut.
Svullnader: Lite ibland.
Yrsel: Nångång har jag nog känt mig lite yr i jobbet.
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Svettningar, ja.
Blodbrist/ järnbrist: Nej inte än.
Sammandragningar: Nån enstaka efter en jobbig dag.
Sömnproblem: Har svårt att somna om vissa gånger men oftast sover jag bra sålänge alla andra gör det också. Men jag vaknar väldigt lätt och stör mig väldigt mycket på olika ljud jag annars inte reagerat så mycket på.
Nytt konstigt matbehov: Nä skulle inte säga de?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar