onsdag 23 juli 2014

Årets första dopp

Började dagen alltför tidigt nämligen 06.20.. Tog skiftesbyte av sängen med maken klockan 9 och lag mig för att sova en timme. Skönt! Gjorde inte så mycket mer på förmiddagen. Blev lite mat och sånt innan vi på eftermiddagen åkte till mina föräldrar för att kolla läget lite. Varmt, äckligt varmt var det och inte blev det bättre av att det inte fanns ett moln på himlen och blåsten var i det klenaste laget. Nå dagar som dessa spenderar jag helst inomhus annars rinner jag bort, börjar må dåligt eller nått annat eftersom den höga värmen och jag inte alls funkar bra tillsammans just nu.
Hem igen efter några timmar och funderade om jag skulle sträcka mig så långt att jag borde åka till stranden med sonen. Visste ju att maken, som bosatt sig i källaren inte skulle vilja följa med. Så efter en stunds funderande och letande efter en bikini som något så nära passade mina bomber så satte jag sonen i bilen och körde iväg. Vi hade valt ett perfekt tillfälle och det var endast 2 andra bilar på plats. Vi kunde med ro välja ett grunt ställe där vi hängde i lite över en timme.
Lite fler bilar kom men det störde oss inte. Det var så skönt att kunna röra sig normalt och inte känna det minsta av foglossningen eller ryggen eller några andra krämpor under tiden vi plaskade på där.
Hem igen och efter ett varv i duschen och lite mellanmål så kändes det riktigt skönt att ha årets första dopp bakom sig. Blir nog troligen flera innan sommaren är slut om värmen ska fortsätta i samma stil. Men ska jag och simma flera gånger så måste jag nog tyvärr skaffa något större åt mina bomber för att minska risken att dom rymmer. Har ingen lust att flasha allt åt alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar