måndag 14 juli 2014

Vad ska grannen tro?

Varje gång vår granne kommer på besök (idag var hon två gånger under 15 minuter) så ser det ut som ett bombnedslag här. Nå oftast kommer hon dagen innan jag tänkt städa vilket gör att det ser ut som det gör när man har barn = leksaker och kläder utspridda lite här och var. Idag har jag inte tänkt städa i morgon men det regnade och åskade ju i kväll så vi har varit inne hela kvällen och byggt koja i soffan, byggt puzzel, lekt med traktorer osv. så det ser ju kanske inte så städat ut efter det. Självklart kommer hon hit eftersom hennes tv inte fungerade som den skulle. Vi funderade vad det kunde bero på men kom inte fram till något vettigt och efter en stund for hon hem. Några minuter senare kom hon tillbaka för att meddela att hon nog har samma sorts anslutning som vi så den kan det inte vara fel på. Med sig hade hon även ett kort på mig från när jag var 12 år gammal. Det var från när vi gick i lågstadiet och hade luciatåg och hade tydligen varit hem till henne. ( en liten parentes bara). Nåja den här gången undrade hon om inte min man kunde komma och se på hennes tv om det skulle vara något fel på inställningarna.
Han blev ju såklart jääätte glad över det ;) Men gick snällt med henne hem och kom tillbaka några minuter senare för att meddela att hon bara glömt att sätta i kontakten till boxen ;) *hahaha* kanske det jämnade ut det hela med vårt ostädade hem?

Idag har vi (jag och Cevin) varit till mitt jobb för att tömma mitt skåp och meddela att jag tar semester. Min förman var glad att se mig eftersom han hade problem med en maskin. Det fanns en lapp skriven men om man aldrig kört maskinen förut så hjälper den inte så mycket. Vi är nämligen 3 st som kan köra den och nu är 2 på semester och jag har sjukledigt/ börjar med semester och han hade semester innan dom andra for så ingen hade visat åt honom hur man skulle göra. Så en snabbkurs fick han med den saken. Cevin tyckte det var hemskt och ville vara i min famn ( skitbra med foglossning och en kvav värme ). Efteråt åkte vi in till stan inte ute efter något speciellt utan bara för att fördriva lite tid. Hittade ett par efterlängtade beiga shorts. Men inget mer än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar