söndag 6 juli 2014

Leido

Idag ser jag faktiskt fram emot nästa sommar. Då jag inte tänker sitta med någon stor mage och inte äga ett enda par shorts som passar. Visst äger jag några klänningar men då kommer ju det andra problemet när man ska böja sig ner 500 gånger för att plocka upp leksaker eller andra saker och klänningen åker upp varje gång. Sätter jag mig nånstans så åker den upp. Inte så att maken aldrig sett mitt arsle förr men man kan ju tänka lite på grannen också när man är ute eller om vi råkar ha besök vilket vi hade idag. Vill ju inte heller gå med långklänningar när det är 25 grader utomhus. Nej jag är nog en shorts människa trots att jag trodde att jag skulle vilja leva i klänningar denhär sommaren. Det skulle jag nog egentligen. OM jag hade några andra klänningar som åtminstone gick till knäna och inte halva låret och bara åker upp hela tiden.
Så jag ser fram emot att kunna gå i shorts nästa år.

Vår gräsklippare gick inte att rädda. Kanske lika bra eftersom den ändå inte kan klassas som ny. Men nu måste vi i stället köpa en ny. Surt eftersom vi tänkt köpa en ny grill i stället men så blev det inte. Kan nog inte riktigt lämna gräsmattan oklippt heller så det är bara att åka till stan och köpa en ny i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar