lördag 5 juli 2014

Loppisrace

Hade ju funderat lite på att åka på det omtalade loppisracet i Purmo idag men var ändå inte helt övertygad igår. Men strax innan jag skulle gå och sova så åkte jag till mina föräldrar så min far fick agera bank, hehe. Fint när man kan sätta in pengar på ett konto och sen få pengar med sig hem.
45€ hade jag i min plånbok när jag åkte iväg strax innan kl 10 i morse. Hade inga planer på att stanna på så många ställen utan bara några få lite här nära.
Började där jag visste att min jobbarkompis skulle stå som en av säljarna och där hittade jag två böcker åt Cevin. Ena för 2€ och den andra 50cent. Redan då hade jag hittat mer än vad jag trodde jag skulle göra. Av min jobbarkompis så köpte jag ett par flipflop crocs. Nästan oanvända eftersom hon inte gillat dom och eftersom dom passade perfekt och jag letat efter crocs så kändes 5€ som ett bra pris! Ljusrosa och vita är dom. Riktigt nöjd över mina fynd där så åkte jag vidare till dom försäljare som stod mitt i byn.
Det var minst sagt tur att jag var ute i god tid eftersom parkeringsplatserna snabbt tog slut.
Jag hade som mål när jag åkte att hitta ett litet bord och kanske till och med två stolar som skulle passa till Cevin's rum.
Gick runt lite bland allt folk. Tittade på lite kläder. Såg två jättesöta stolar som hade ryggstöd som såg ut som huvudet på en groda. Kände mig inte helt övertygad trots att dom var så söta och bara kostade 5€ styck så jag gick vidare. Tittade på en klänning tunika med stolarna som gnagde i huvudet. Gick runt en stund och till sist var jag igen på samma ställe där grodstolarna fanns. Bestämde mig för att köpa två stycken (fanns 4) och på samma gång kom en annan och sa att hon tar dom två andra. Så nu var det bara bordet kvar.
Hade tittat på ett litet bord vid en försäljare men tyckte det var onödigt dyrt eftersom det kostade 30€. Tittade lite till men bestämde mig sen för att åka vidare och se om jag råkar hitta ett bord någon annan stans.
Körde en bit och svängde in till ett ställe med flera hus. Hade ingen aning om var det var och inte såg jag någon skylt heller eller nått tecken på att det var loppis där. Såg till sist en skylt där det stod loppis på längs en liten grusväg. Körde till ändan och hittade lite människor och gick in i huset var dom hade sina saker. Och där fanns bordet. Ett väldans fult gammalt brunt bord med en massa saker på. Lite för högt men det går ju att kapa benen. Kostade en 10:a så det var ett lätt val.
Fick hjälp med att få bort sakerna från bordet, betalade och åkte vidare. Stannade på några fler ställen men köpte bara en topp/t-shirt för 1€ och åkte sen hem tillbaka.
Bordet har jag ingen bild på eftersom maken hade rivit bort benen och börjat slipa innan jag hann ta kort av det. Så bordet är nu vitmålat och torkar som bäst för att sen få flytta in.
Är riktigt nöjd över mina fynd idag! Är ju ingen loppismänska men när man ser personerna som säljer och det är fler personer som går runt och tittar så kan jag nog gå och titta på saker jag också.
Resten av dagen har gått åt till att trimma gräs, vara till skolans lekpark, tittat på traktorer och lite andra saker under promenaden när jag fick testa mina crocs ( vi skulle ju bara till skolans lekpark därav skovalet inte runt halva byn..). Hade börjat klippa gräset också men när handtaget gick sönder så den slutade dra sig fram av sig själv så slutade även jag klippa gräset. Ska se ifall maken kan fixa den i morgon så jag kan klippa färdigt och så den kanske håller den här säsongen så kan vi köpa en ny till hösten när dom (förhoppningsvis) börjar rea ut dom lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar