torsdag 17 juli 2014

shoppa lite

Borde verkligen sätta in ett köp stop nu en tid framöver. Tycker jag inte gjort annat än shoppat den senaste tiden? Likaså idag.
Åkte till stan med min kära mor på förmiddagen. Skulle bara ha några småsaker som vi glömt när vi var och handlade själva. Men det blev ju som det alltid blir när kvinnor "bara" ska köpa kebabdressing, äpple, bacon och två extra liter mjölk.
Det blev lite godis till helgen, ett par nya skor till mig, strumpor med traktorer på åt C (ett måste om man hittar det!), två bodyn åt bebisen samt en tunika/klänning med tillhörande leggings och en bh till mig.
Så tja, det där att bara köpa vad man behöver när man åker till stan eller att säga att man bara ska åka dit för att fördriva lite tid funkar inte riktigt.
Tror det får bli köp stop nu en tid framåt. Vad är en rimlig tid för sånt? En månad?
Lite regler åt mig själv under den tiden.
1. Jag får absolut inte köpa några nya kläder varken åt mig eller någon annan *.
och 2. Om jag fuskar och köper kläder åt mig själv så plussas det till en vecka.
Låter väl helt okej? Räkningar, mat, mediciner och sånt får jag ju såklart köpa för det slipper man ju inte undan. Det är nog mer i klädväg
Någon annan som vill hänga med?

Här är iaf dagens (och den kommande månadens senaste inköp).
storlek 56
storlek 68
storlek 74
* Maken och Cevin har kläder så dom klarar sig dom med men man vet ju aldrig om gummistövlarna går sönder igen eller en rem går sönder på någons sandaler så man måste köpa nya men det kan ju maken betala ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar