måndag 7 juli 2014

Ny gräsklippare

Ja så har vi då en ny gräsklippare. Kändes aningen surt att sätta pengar i en gräsklippare i stället för något annat roligt. Det är ju ändå sommar så då borde man ju unna sig fina kläder (som ändå inte passar om man inte tar 2 nr större och då passar dom inte nästa år), göra något roligt med familjen eller köpa en ny grill. Men nej här köper vi gräsklippare.. Nästa gång köper vi en som går runt av sig själv.

Äckligt varmt har det varit idag. Att sitta i min bil med ac var det inga problem med men att köra min kära fars bil utan ac var en mardröm. Herregud så varmt det var. Som om jag inte har varmt trots att jag inte gör något annat än vaggar fram och tillbaka så skulle jag ännu köra en bil utan ac eller "servo". Nåja vi fick ju hem vår gräsklippare och i morgon ska vi börja riva köksväggen och plocka på annat skräp så vi får åka med det till ekorosk.
Lite pippi på mönstrade kläder har jag för tillfället. Beställde för några dagar sedan hem ett par leggings som jag hoppas ska passa dom sista veckorna av graviditeten och se kan jag ha dom efter förlossningen också. Beror lite på hur dom är till storleken eftersom det bara fanns storlek xl kvar men för 5€ kändes det inte som en stor förlust ifall dom inte passar. Här kan ni spana in dom. Lite crazy kanske men så har jag ju ingen direkt klädstil heller så det passar bra.
Skulle gärna hitta en snygg topp/ tunika i något häftigt mönster också som jag kan ha med leggings nu när det är så varmt. Trots att vi var till stan i dag så kollade jag inte alls på utbudet av shorts. Borde verkligen åka in till stan och se om jag hittar några för en billig peng som jag kan bosätta mig i i sommar. Visst är det skönt med värme men för min del skulle nog den här sommaren fått vara lite svalare. Aldrig blir man nöjd med vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar