tisdag 22 juli 2014

Toivonens Djurpark

Besökte vi idag. Vi kom dit strax efter kl 12 och vi var inte ensamma där kan jag lugnt meddela. Lite mer än en timme orkade mamma traska runt där. Skulle sonen fått bestämma skulle vi aldrig åkt därifrån. Traktorer, hästar, katter, får, hundvalpar, tåg osv. allt lockade! Vet inte hur många gånger vi skulle se på fåren. Dom gamla traktorerna var inte lika intressanta som djuren vilket jag nog misstänkt att det skulle bli så. Men det gör inget dom var ju i skuggan så det gick bra att gå runt där. Kameran glömde vi såklart hemma när jag för en gångs skull tänkt ta med den så är den hemma.
Efter besöket åkte vi till biltema efter lite bilvax och badleksaker att ha i Cevins "pool". Vidare till Tokmanni men där hittade vi inget och gick i stället till Citymarket . Varsin glass, en boll och en lite båt samt lite andra småsaker var det enda vi köpte där.
Så otroligt skönt att komma hem igen och sätta sig i solstolen fast i skuggan med benen upp för oj så trötta benen blev. Och ryggen.
Blev tortilla till kvällsmat och efter det tillbaka till solstolen eller skuggstolen sålänge C plaskade på i sin pool med sina nya leksaker.
En riktigt bra dag trots att natten var en av dom sämsta på länge. Vet inte om det var värmen eller vad det var men C vägrade somna om utan var vaken minst 2 timmar i natt om inte mer. Han vaknade när jag hade lagt mig i sängen så bara att stiga upp igen. Och var troligen vaken ännu när maken kom i säng runt kl 2. Då hade jag nog lyckts sova några minuter men vaknade igen. Så inte mycket sömn i natt och väckningen var ändå kl 7, som vanligt. Hoppas på en bättre natt i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar