söndag 27 juli 2014

Vardagens återkomst

Jepp i morgon börjar vardagen igen för min arbetande make. Så nu kommer vi ha dagarna för oss själva och en evighetslång väntan på att pappa ska komma hem och på att bebisen ska komma ut. Tror att C börjar bli lite trött på mammas gnällande om att det är för varmt och mamma orkar inte spela fotboll eller ens sitta i solen. Inte kan jag sitta på golvet för då kommer jag inte upp för pga foglossningen osv. Så när jag har klagat tillräckligt många gånger så brukar han tycka att "mamma ska fara fabbo dokton" = då kommer bebisen ut ur mammas mage och mamma kan börja göra saker igen. Skulle ju inte sitta helt fel tycker jag också!
Om 3 veckor börjar min mammaledighet = bebisen är välkommen när som helst efter det.
Ikväll lovade jag sonen i något svagt ögonblick när jag frågade vad han ville vi skulle göra i morgon och svaret blev: rutscha! Happ, klockan 8 i morgon innan det blir stekhett kommer vi gå och rutscha. Gissar ju på att han gärna skulle vilja gå och se på traktorer och allt annat också men om vi tar en sak åt gången så har vi flera saker att göra så blir dagarna inte så långa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar