torsdag 24 juli 2014

Värmeslag

Håller på att rinna bort trots att vi och med vi menar jag hela familjen var och simmade ikväll. Eller ja, jag simmade, C plaskade på och hoppade och pappa satt på bryggan med vatten typ till knäna.
På förmiddagen åkte jag med mina kära moder till stan för att försöka hitta en takfläkt som kanske skulle kyla ner eller iaf röra runt värmen här i vardagsrummet. Men nej. Köpte en simring samt armkuddar åt C att ha när vi är och simmar. Lite att fylla på kylskåpet med men inget desto mer blev det idag. Borde åka till kokkola en dag och se ifall dom har någon takfläkt där.
I morgon har dom lovat ännu varmare och lika så resten av helgen. Jag hoppas dom fortsätter hålla i att det ska bli lite svalare nästa vecka annars kommer jag få spader..
För övrigt, om ni inte är vän med mig på facebook så köpte jag bröd från Pågen idag. Händer sällan men ibland eftersom jag inte riktigt gillar Pågen. När jag kom hem så såg jag att brödet hade börjat mögla trots att det inte går ut förrän om några dagar! Gissa vem som fick ett klagobrev ikväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar