torsdag 17 juli 2014

Tisdag? Lördag eller fredag?

Måste nog erkänna att jag har 0 koll på vilken dag i veckan det är för tillfället. Idag efter att vi ätit ikväll så klippte jag gräsmattan. Tror jag aldrig haft så många flugor runt mig när jag klippt gräsmattan förr? Ni minns väl att vi köpte en ny gräsklippare nyss? En helt bra av något konstigt kina märken. Men ett problem har den. Den går så fruktansvärt långsamt... Tror det tar en halvtimme längre än vanligt att klippa gräsmattan nu. Visst för min del är det bra eftersom jag inte är den snabbaste för tillfället och att gå lite snabbare ger mig bara sammandragningar så att det går lite långsammare gör ju egentligen inget. Men dom j*vla flugorna hinner ju så mycket bättre med nu än dom gjorde tidigare. Måste vara orsaken till att dom var så många runt mig idag.
Maken klippte en stund idag och även han tyckte att det gick mycket långsammare så det är nog inte bara jag som blivit slöare ;) Kanske är den också gravid och inte orkar gå fortare? Borde finnas en turbo knapp på den.
Annars så har jag rensat mina kläder för nån dag sen. Slängt många toppar, tröjor och bara jag återgår lite mer åt det normala hållet så kommer även några byxor att åka. Jag har tänkt lite som så att om jag rensar nu när ändå inget passar så är risken större att jag slänger sånt jag inte använt på en bra stund. Vilket stämmer. Har planerat att ha loppisbord typ början på nästa år så tills det kommer jag sätta alla kläderna i påsar och sen pröva lyckan med att sälja på loppis. Har ju reda rensat i C's kläder eftersom det inte är någon vits att spara på alla kläder hur fina dom än är eftersom att ingen kommer använda dom ändå (troligen) så kommer jag göra lika med bebisens kläder och sälja på loppis för att inte samla allt i påsar i nån skrubb.
Låter bra just nu men sen när jag väl skall skrida till verket kanske det är annat ljud i stugan. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar