måndag 28 juli 2014

Kvällen

Fick sovmorgon till kl 8:45 men det behövdes eftersom natten varit så dålig och varm att C inte sovit  så bra utan vaknat med jämna mellanrum och var vaken ca 1,5 timme i natt. Maken steg upp 5:30 för att göra sig klar för första dagen i jobb efter en fyra veckor lång semester. Jag hörde när han åkte iväg men inte mer än så. När vi väl kom oss upp och jag började fundera på vad vi skulle göra idag så undrade C var pappa är och svaret blev ju att han är i jobbet. Nehe! ropade någon från soffan. För där satt pappa och hade konstaterat när han kommit till jobbet att han skulle jobba kväll de här veckan ;) Så i stället för att vi ska fördriva dagarna så blir det kvällarna vi ska fördriva den här veckan.
Nå när pappa for till jobb så for vi till mommo och moffas. Var där några timmar och oj vad skönt det var att kunna vara ute på kvällen när det inte var stekhett ännu klockan 18. Vi åkte till skolans lekpark efteråt för att C skulle få leka av sig lite med Elin och Alexa som redan varit där en bra stund eftersom jag lämnat min telefon inne när vi gick ut och inte märkt att dom ringt. UPS! Nå där var vi ca en timme så det blev en lite senare kväll för C men kanske han sover bättre i natt när det är liite svalare ute och han fick vara vaken lite längre.
Några kvällsplaner jag har för den här veckan är att gräset måste klippas och så borde jag kasta om veden lite i vår lada eftersom vi kommer få ännu lite mera ved trots att vi inte hade tänkt att vi skulle få det. Men det ryms ju mera dit bara man kastar om det och ska jag vara hemma hela vintern med två småbarn lär vi nog behöva en del ved för att hålla oss varma.
Försökte mig på att baka en kladdkaka idag. Men det är nog bara att konstatera att jag och kladdkakor inte kommer överens eftersom dom aldrig blir kladdiga. Jag har dom alltid för länge i ugnen vilket resulterar såklart i att den inte blir kladdig. Nåja god var den iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar