fredag 4 juli 2014

Bara lördagar

För mig är varje dag en lördag. Det är av den enkla anledningen till att jag är hemma på dagarna likaså maken och Cevin. Så det känns mer eller mindre som att varje dag är en lördag men så är det ju inte.
Idag har vi städat (än en gång konstaterat varför maken inte ska dammsuga trots att vi har ny dammsugare), hälsat på svärföräldrarna, lagat pizza till kvällsmat och traskat över till svågern för att hämta trimmern.
Cevin är nöjd över sitt rum och vaknade första natten två gånger men kom inte i vår säng iaf. Andra natten så sov han halva natten i eget rum men sen ville han komma till vår säng efter att troligen drömt något. I natt får vi se hur det går. Lite trubbel med läggningen har vi eftersom det finns så mycket att se på och vi skulle behöva läsa alla böcker innan han ska sova men det tar sig.
Bara potträningen som skulle behöva ta lite mer fart men sakta men säkert övar vi på det också.
Funderar om jag borde delta i loppisracet som vankas i morgon men jag vet att jag 1. inte har lust att köra själv, 2. vill helst inte åka själv och 3 jag tvivlar på att jag skulle orka åka till alla ställen utan bara ta dom som är närmast för att slippa köra så långt. Så hur göra??

Det är så skönt att sommaren har börjat hitta tillbaka. Det som är mindre bra är väl att jag inte äger några shorts som 1. passar på mig och 2. får jag på mig dom så spänner dom runt magen och jag får sammandragningar. Och några klänningar har jag inte direkt heller att ha så när vi skulle till svärföräldrarna idag och jag inte ville sitta med långbyxor på så fick jag snällt gå och gräva bland makens shorts. Hittade två par simshorts. Provade ett par och tja dom får duga. Gillar inte alls nätet som finns i "grenen" men dom får duga för dom spänner inte nånstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar