tisdag 8 juli 2014

Brutalt

Ifall nån har missat det så har det varit extremt varmt idag. Ifall för en tjock gravid flodhäst.
Maken hade bestämt igår att vi idag skulle riva en del av köksväggen för att isolera om den i hopp om att inte behöva frysa fötterna av oss i vinter. Det har nämligen varit extremt kallt på golvet vid ett ställe så vi antog att isoleringen nog blivit dålig och sjunkt ihop så den inte har lika bra effekt mera. Sagt och gjort. Började där runt klockan 10, typ. Hade ju inbillat mig att detta kommer bli ett lätt projekt och inte ta så himla länge eftersom ytan vi skulle göra om inte var så stor. Tji fick jag. Efter många om och men fick vi göra det lite annorlunda eftersom vi inte fick bort ett skåp. Så det hela tog aningen längre tid redan från början. Sen var det ju att föra bort allt till ekorosk och vidare till Hartmans för att köpa ny isolering, en skiva och plast att sätta mellan. Gick väldans smidigt med hjälpsamma män/pojkar som ville hjälpa den gravida flodhästen som svettades floder i en bil utan ac.
Hemma igen var det bara att få ihop skräpet igen. Lättare sagt än gjort men efter mycket filande med knivar här och var och prackande med plast här och var så hade vi fått ihop väggen igen. Tog endast ca 6 timmar!! Jag skulle ju hinna och kolla på shorts idag? Nå kan meddela att jag inte kommer lyfta ett finger i morgon för då ska jag och kolla på shorts och på mammamiddag på kvällen. Så har jag även tänkt vi ska hinna en sväng till mommo och moffas som varit på resa några dagar.
Annat lite trevligare som vi gjort idag var att besöka skolans lekpark ikväll med Elin och Alexa samt att jag förde tillbaka min fars bil och cyklade hem igen. Att cykla var väl inte direkt skönt med foglossning så det är tur att dom bor så när.
Frågan är nu då bara hur man i hela fridens namn ska kunna somna ikväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar