söndag 20 juli 2014

Åska

Visst är det roligt och lite mysigt när det åskar på sommaren. Men nu har det åskat varje dag vem vet hur många dagar så nu är det varken mysigt eller roligt mera. Nu suger det lite mer för varje gång man hör att det mullrar lite och sen väntar man för att se ifall man inbillat sig eller om det ska börja nu igen.

Nå för att känna att ålderdomen kommer närmare så går jag som en kratta och sitter och löser korsord på telefonen med maken som två gamla pensionärer. Igår satt vi faktiskt och funderade när man kommer till den åldern att formula och friidrott börjar vara intressant? Kom inte på något eftersom bådas våra föräldrar ser på friidrott men mina ser inte på formula men det gör svägerskans sambo som är yngre än mina föräldrar. Nå kanske vi aldrig blir så gamla att det blir intressant? Formula förstår jag mig inte alls på varför man vill se på när någon kör typ 70 varv runt en bana och byter däck ibland?

I morgon ska vi handla, igen. Förstår inte varför man åker och handlar och när man kommer hem och funderar på vad man ska äta idag så finns det ändå ingenting där att äta. Totalt bortkastade pengar egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar