torsdag 31 juli 2014

En bra dag

Inledde dagen med sovmorgon. Det har jag haft varje dag den här veckan eftersom C inte vaknat innan kl 9 idag tror jag var tidigast med halv 9. I morgon borde jag vakna lite tidigare för att hinna ringa och boka det sista ultraljudet till vecka 36. På fredagar har dom telefon tid mellan 8-8:45 annars får jag vänta till tisdag eftermiddag. Nåja det lär visa sig i morgon när vi vaknar.
I morgon har vi även en play date med några andra mammor och barn i olika åldrar. Det ska bli riktigt roligt att träffa lite nya mammor men även gamla bekanta och deras barn.
Efter att vi vaknat och väckt upp pappa som har sin sista kväll för den här veckan. I morgon är det tidigt som gäller och jag antar att jag kommer få kämpa för att få honom ur sängen.
Vi satte på "småkalise" direkt från morgonen för idag hade jag bestämt att vi ska ha en helt blöjfri dag.
Åt lite frukost och pappa fick hämta in lite ved för den saken har jag överlåtit åt honom (iaf tills jag börjar känna mig desperat och tänker göra allt i min makt för att få igång förlossningen) och jag och C gick ut för att utföra en välbehövlig städning av min bil och installera den andra bilstolen som brukar vara i makens bil men som vi behöver i morgon.
Som belöning fick pappa (som fick installera bilstolen) en present av C och mig. Det var en förtidig födelsedagspresent + att vi har "halvårsdag" i morgon och bröllopsdag på söndag. En ny grill fick han. Nöjd var han men den fick inta en plats i garaget till helgen när den blir ihopskruvad.
Dagen fortsatte med mera städning och lite åska. Många besök till pottan, av med shorts och kalise, på med kalise och shorts x-antal gånger idag. MEN! inget kiss på golvet!
Så för att summera dagen.
-Bilen är städad
- Huset är städat
-Cevin hade sin första helt blöjfria dag utan olyckor idag
men bäst av allt så är det fredag i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar