lördag 26 juli 2014

Glass, vatten och skugga

I den här värmen ser mina dagar ganska lika ut. Ligga i en solstol i skuggan med förhoppningsvis lite blåst ibland, äta lite glass mellan varven och dricka,drick,dricka. Vatten, smaksatt mineralvatten, mjölk, juice you name it. Känner medsamma i huvudet och kroppen om jag fuskat ens lite.
Förstår mig inte alls på sonen som orkar hålla igång trots värmen. Ingen skillnad om det är +10 grader eller +30 grader han ger på lika mycket iaf. Men som tur förstår han att dricka också, byggare bob flaskan som han fått av mommo hänger med varje dag.
Idag tog vi en tur till stan, han och jag. Gick bättre än förväntat men herregud så mycket folk. Vi gick och tittade en väldigt snabb titt på lite allt möjligt men efter en timme blev det för varmt så även om jag lite hade funderat på att titta på pride paraden så skippade vi den och åkte till mommo och moffas i stället.
Satt där några timmar och sen åkte vi hem och gjorde mat. Lyxigt med makaroner och maletkött ;)
C har i flera dagar sagt att vi ska fara och cykla. Men mina fogar och röv gillar inte alls den saken mera, men idag var jag snäll och vi tog en ca 5 km runda runt i byn för att se några traktorer, hästar, kor och får. Ankor skulle han också ha velat se men dom verkade ha flyttat så dom såg vi inte till.
Jag börjar tvivla på att det blir svalare väder till nästa vecka men jag lever på hoppet. Jag vill gärna orka göra något när maken börjar jobba igen annars kommer vi nog få väldigt lååååånga dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar